fredag 23 februari 2018

Kurslitteratur Vs Löpning

The never ending story... Ibland känns det verkligen så, hur många böcker jag än lämnar tillbaka när det kommer till kurslitteratur lyckas högen med böcker alltid att föröka sig. Som tur är lyckas jag minska lite på högen av böcker som jag vill läsa och som är lite mer spännande läsning. Just nu läser jag Running on empty som är skriven av Marshall Ulrich, en tämligen intressant bok som ger mig lite nya perspektiv på löpträning och framförallt utmaningar. 
I och med att jag spenderat lite tid till att strukturera upp min tillvaro och skapat lite struktur när det kommer till att prioritera löpning så har jag även börjat prioritera en stund om dagen till att läsa böcker som jag har liggandes på hög. Efter snart 5 års studier känns det som en rimlig deal att några stunder om dagen ägna mig åt lite roligare saker än just studier (även om de ibland kan vara lite av en utmaning i sig). Läsning kanske inte är det roligaste som finns men det är trots allt något jag saknat under mina studieår, samt känns det dubbelt så bra att läsa eftersom kroppen på så vis får lite extra vila efter morgonlöpningen och kan hämta sig lagom till kvällens runda. Som jag längtar ut igen... Men först får jag allt ta itu med högen av kurslitteratur...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar