söndag 1 januari 2017

Nytt år och nya möjligheter

Jag avslutade det gångna året med Sylvesterloppet i Helsingborg, en trevlig 10km runda och i förträffligt löpväder kunde det inte bli mycket bättre. Tiden är jag inte riktigt nöjd med då det var en ganska bra försämring av mina tidigare tider på den distansen men att springa 10km och veta att det likväl blir ett personbästa känns rätt bra. År 2016 blev således året som jag för första gången sprang in 120 mil vilket rent hypotetiskt sett kan motsvara sträckan Treriksröset - Kårböle/Los. År 2016 blev också året då jag promenerat 2´616 km vilket innefattar Sveriges längd och lite till. Årets totala kilometersamling stannade vid 3816 km och är lite retligt nära 400 mil. Men 400 mil hade varit nåbart om min egen lathet inte vore så stor vilket gör att bitterheten är självförvållad.

Nytt år ger också möjligheten till nya möjligheter, idag är således den första dagen inför kommande utmaningar. Och med det är det nog dags för årets första löpning...

1 kommentar:

  1. Tackar ödmjukast :-) Jag tror att jag har haft en hel del tur i mina utmaningar och där av lyckats med både det ena och andra, men roligt är det allt :-)

    SvaraRadera