torsdag 29 december 2016

Några få kilometer

Jag lyckades med konststycket att snöra på mig löparskorna efter praktiken idag och fick in några kilometrar till i benen. Känslan i kroppen kändes mycket bättre än väntat och benen kändes näst intill fjäderlätta, stunder som nu får mig att tvivla på förkylningskänslan som kommer och går. Dock återstår helgens utmaning... Förmodligen tvivlar jag kanske inte riktigt lika mycket efter helgen, men med ett nytt år på intåg vankas nya möjligheter. Jag sitter i skrivandets stund med en inlämning i idrottspsykologi som bland annat berör mentalträning, målsättningar, prestationer och avspänning samt dess olika fördelar kontra nackdelar. En del av det som jag läser berör motivation och den egna motivationen hos individen som utövar idrotten för att nå en framgång, dock blir jag aningen konfunderad eftersom för mig personligen kan jag tänka mig att motivation är en sak och att vilja är något helt annat. Mycket utav det jag nu läser sätter jag i perspektiv till sommarens utmaning, vid flertalet tillfällen var min motivation väldigt låg och näst intill obefintlig till fortsätta gå, medan min vilja att nå söderut var starkare och blev min morot för att fortsätta traskandet. Mmm... blir mycket funderande när kurslitteratur läses, förmodligen på både gott och ont även om jag mest upplever det som gott då jag förhoppningsvis kan hitta rätt metod för att kunna identifiera viljan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar