torsdag 21 september 2017

Ur spår

En del stunder i livet passerar fortare än önskvärt, mina två veckor i Karlstad har verkligen susat förbi i en takt som jag inte riktigt hunnit med. Mycket har gått bra och studierna är åter på rätt köl, jag har även lyckats med konsten att hitta en ny vardargsutmaning som tar sig uttryck i en ny anställning. En anställning som ger mig möjlighet att studera i den grad jag önskar samtidigt som jag får väldigt fina möjligheter till träning inför kommande Kullamannen. Jag kan erkänna att en liten extra slant i plånboken är inte helt fel det heller även om jag nog mer uppskattar möjligheten att repetera mina kunskaper.
Veckorna i Karlstad har dock varit riktigt roliga, att åter få träffa Malin och Henrik efter sommarens utmaning är fantastiskt. Samt riktigt skönt att få ordning och struktur på hur höstterminen kommer te sig ut. Jag har även tagit ett stort beslut om att ge mig själv chansen att utmana Kullamannen även i år. Dock utifrån nya förhållningssätt och målsättningar vilket gör att träningen får "bli vad den blir". Jag kan erkänna att jag däremot ser fram emot Kullamannen och det kommer helt klart att bli höstens stora höjdpunkt. En höjdpunkt som i sin tur erbjuder grunden till kommande utmaningar.
 Raksträckor och jag, verkar vara en kombination som på något sätt hänger ihop. Denna kombination har under denna resa varit riktigt intressant att utforska på cykel och i kombination med motvind jag. Vilket också fått mig att inse hur sommarens utmaning gett mig möjligheten att tänja på mina sociala klädkoder. RonHill Trackster byxor och finskor funkar alldeles utmärkt vid besök på universitetet.
Tack vare Malin fick jag också lov att prova på Tjurruset i Karlstad, en fantastisk upplevelse som verkligen gav mig en bra känsla för hur snart jag kan komma igång med löpning igen. Efter festen var även den riktigf rolig och väldigt kul att åter få träffa Malins kompisar från Göteborg och Falkenberg. Tjurruset fick mig dock att börja fundera på eventuella skoval inför Kullamannen och tiden i Karlstad har verkligen gett mig bra möjligheter till planering och strukturering av hösten. Med andra ord kommer hösten att bli väldigt rolig och jag hoppas verkligen att jag snart nog får tid till att börja reflektera och uppdatera bloggen utifrån sommarens utmaning. Känns lite som att jag börjat få ordning på både boende, studier och arbete samt träning. Så jag borde snart (och inom en rimlig tid) kunna landa lite mer i sommarens resa trots att jag har lite över 7'000 bilder att börja sortera. Men först ska jag njuta av dagens resa och förhoppningsvis innan jag vet ordet av det så är jag åter igen hemma i Skåne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar