torsdag 14 december 2017

Oj oj oj

Bloggen har verkligen halkat efter igen, dock inte helt utan bakomliggande faktorer. De senaste veckorna har en stor del av min tid spenderats till att måla klart bilder på beställning. Igår levererades äntligen fem av cirka åtta bilder som målats utifrån specifika texter. Vilket i och för sig inte påverkat min tränings speciellt mycket, i och med att december introducerades påbörjade jag även min grundträningsperiod. Påbörjade är nog rätta ordet då jag sedan torsdag i förra veckan har haft en väldigt efterhängsen och inte dess mindre påpockande feber och dunderförkylning.
 Som tur är går det att ibland att måla lite mellan febertopparna och således är jag ju nästan klar med min beställning. Cirka tre bilder återstår att måla men med en deadline i slutet av mars vilket gör att jag har tid på mig att fundera ut dess motiv.
Jag kan nog påpeka att det är cirka nio år sedan jag höll i penslarna sist och det märks väldigt tydligt. Både i att få fram tekniker som jag vill försöka uppnå samt i den stabilitet som inte längre finns i mina händer. Dock väldigt skönt att tillåta mig försjunka ner i klottrandet igen om än för en stund eller två.
En annan sak att ta i beaktning är kanske att jag ibland begränsar mig utifrån hur mycket tid jag kan lägga per bild och utifrån hur jag tänkt mig att bilden ska te sig ut. Så en del bilder kan jag egentligen arbeta mer med alternativt lite mindre och ingen har än så länge blivit så som jag egentligen tänkte mig. Vilket gör att det hela tar lite längre tid än väntat, men trots allt väldigt roligt.
Utöver bilderna så har studierna besudlat mig väldigt mycket tid de senaste två veckorna, dels blev det en mycket snabb tripp till Gävle för en examination och igår skrevs det salstenta i Karlstad. Vilket jag tror kan vara den stora boven till min dunderförkylning, men jag hoppar få tillbaka fungerande andning under denna vecka så jag kan börja snöra på mig löparskorna igen... Som jag längtar ut!...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar