onsdag 29 november 2017

Oväntad motivation

En del dagar är lite mer överraskande än andra, jag sitter just nu och funderar på vad mitt nästa blogginlägg ska fokusera på utifrån sommarens utmaning. Men innan jag skriver klart det får jag nog lov att benämna den mäktiga överraskning som jag oväntat fick av Mr Sjögren  igår.
Finns det möjligtvis några bättre motivationsattiraljer än Kullamannens tröjor och framförallt en helt ny keps? Helt ärligt vet jag inte riktigt vad jag har gjort för att förtjäna denna snällhet och givmildhet, men ack så taggad jag blev på att ta på mig löparskorna igen. Därtill känns det ärofyllt att få träna på i Kullamannens färger. Gårdagens möte med Mr Sjögren gav väldigt många nya idéer och öppnade upp för möjligheter som jag själv inte riktigt kunnat se. Men som tur är så äro december månad nära och med det får jag även lov att börja ta tag i löpningen igen. Jag har sedan årets Kullamannen gett mig själv löpningsförbud för att låta kroppen landa efter både sommaren och Kullamannen. Knäna har numera återgått till två helt fungerande leder och resterande delar av kroppen har även den börjat återfå sin ordinarie standard. En ny keps inkluderar också nya utmaningar och just nu sitter jag och klurar på nästa utmaning. En utmaning i mindre skala men som likväl kan bli en tämligen stor och mäktig upplevelse. Kepsen till vänster i bild har upplevt näst intill 240 mil i Sverige och är numera ett pensionerat exemplar av Kullamannen kepsar. Den nya kepsen till höger i bild blir min tredje kompanjon och förmodligen kommer vi spendera åtskilliga timmar ihop när vi utforskar nya utmaningar.
Längtan att komma ut igen är väldigt stor, dock kan det vara tämligen skönt att få spendera en del tid till att skriva undan tentor och måla färdigt beställningar och precis allting annat som behöver göras. Fram till januari månadhar jag en hel del att stå i när det kommer till studier, och måleribeställningar. Men förhoppningsvis kommer jag kunna påbörja min grundträning inför kommande 2018 års Kullamannen, tills dess hoppas jag allt att jag kan lyckas får ordning på träningen och därtill kunnat genomföra ännu en utmaning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar