fredag 3 februari 2017

Som det kan gå

Igår morse gick det allt lite väl fort för mitt eget bästa, när jag på morgonkvisten insåg att jag låg sekunder efter tidschemat fick jag brådis att komma iväg till universitet. Jag hinner utanför ytterdörren och en bra bit utanför trapphuset till lägenheten när jag inser att det känns lite märkligt under fötterna. Likt Sherlock Holmes använde jag min slutledningsförmåga för att finna orsaken till denna märkliga känsla, en bild kan säga lite mer än ord, för min egen del vet jag inte vilken sko som vore bäst att behålla på när resterande gårdag fortlöpte i ett förvirrat tillstånd. Fullt upp är nog bara förnamnet i min agenda, vårterminen har dragit igång med buller och bång. Återigen läser jag mer än vad som egentligen är nödvändigt, i skrivandets stund är det C-uppsats skrivande i Socialt arbete samt C-uppsats i Allmän psykologi som vårterminen kommer att erbjuda. En utmaning som kommer bli både spännande och frustrerande, men framförallt ganska rolig.

När det kommer till utmaningar har jag nu fått klartecken på att min kropp tydligen är tipp topp även om känslan inte riktigt är densamma i kroppen. Fördelaktigt är dock att om provresultat ger grönt ljus går det ju faktiskt att träna oavsett kroppsliga symptom i förkylningsformat. Med andra ord avrundades januari månad med en total distans på 50 km. Allt annat än önskvärt när jag är i behov av alla kilometrar jag kan få. Men jag kan inte göra något åt de månader som varit utan fungerande löpning, jag kan endast påverka idag och kommande månader. Löpschemat är således uppdaterat och om jag lyckas med det jag önskar borde jag kunna få ihop omkring 2´000 km till slutet av maj.

I mitt sällskap för att lyckas med ovanstående distans har jag en ryggsäck som jag fått låna av Mr Sjögren för att testa om det är möjligt att förverkliga kommande utmaning i sommar. En utmaning som kommer kräva sin träning och är snäppet klurigare att fundera ut än förra årets utmaning. Eftersom mycket distans numera kommer att bli i terräng, har jag garderat mig med mycket kexchoklad då jag misstänker att jag har en dold talang för att springa vilse. Vilse i värmlandsskogarna är inget jag önskar men det är aldrig fel att vara förberedd inför vad som kan hända. Just nu ligger ryggsäcksvikten på ca. 2,7kg en vikt som förhoppningsvis kommer att öka framåt mars/april. Fram tills dess får jag lulla på så gott det går och successivt öka på distansen, en del utrustningsfunderingar kvarstår att klura ut och likaså kommande vägval. Som tur är har jag några månader på mig dock kommer studierna förmodligen att kräva sin kunskap i form av tid. Får se när nästa uppdatering kan ske, förhoppningsvis inom kort....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar