fredag 20 januari 2017

Framsteg

Som jag skrivit tidigare rusar verkligen tiden förbi, på ett sätt som jag just nu kan känna att det vore skönt att ha en handbroms för att hinna ikapp sig själv igen. För två veckor sedan hade jag ett möte som öppnade upp en hel del möjligheter för en ny utmaning redan till sommaren. En utmaning som för var dag växer inom mig och som jag allt mer vill göra, dock återstår mycket i planeringsform kontra se möjligheter och mindre salutogena möjligheter. Träningsmängden i januari månad är katastrofalt dålig, ett löppass har blivit avklarat men inte mer än så. Vilket beror på min eviga förkylningskänsla som egentligen hängt i sedan augustimånad, och som nu härleder mig till ett besök på vårdcentralen kommande vecka för att se om kroppen spelar mig ett spratt eller om det finns något som stökar runt i systemet.

Infinner mig numera tillbaka i  Värmland och har sista examinationsinlämningen idag innan vårens termin påbörjas på måndag. Livet rullar verkligen på i ett och jag inväntar fortfarande att en ledighetskänsla någon gång ska infinna sig. Om planerna inför sommarens utmaning går i lås kommer jag förhoppningsvis återigen att få uppleva friheten och dess ledighetskänsla. En känsla som är obeskrivlig och helt klart värt att upplevas igen. Planer inför hösten har börjat ta form lite utifrån hur sommarens utmaning kommer att se ut. Om jag kommer att kunna införliva dagens funderingar kommer en ny utmaning att inkludera tiden mellan 1 juni till 31 augusti, har jag lite tur kanske jag kan påbörja utmaningen redan vid kristi himmelsfärdshelgen men då krävs det verkligen en stor gnutta tur. Tills den 1 juni återstår dock 132 dagar och tills dess har jag en hel del kvar att ordna även om det sakteligen går framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar