fredag 10 februari 2017

Svårt val?

En del dagar är det lite lättare för mig att välja kvällslitteratur, speciellt när bokhögen till höger i bild är kurslitteratur som verkligen skulle behöva ögnas igenom. Dock blev gårdagskvällens bok lite mer spännande och mycket intressant utifrån att det finns övergripande information om många av Sveriges vandringsleder. Information som för min egen del kan vara viktigt att ha kännedom om och i skrivandets stund känns det som att all kunskap är bra kunskap inför kommande utmaning.

Dagarna rullar på och studierna hopar sig, dock väldigt skönt att löpningen börjar lossna eller i alla fall dess kontinuitet. Känslan i kroppen är allt annat än skön eftersom den fysiska känslan är otroligt tung, vilket jag inte riktigt vet om det beror på att jag tränar in mig med ryggsäck eller om det är min eviga förkylningskänsla som spökar. Kroppens känsla och den faktiska tiden synkroniseras som tur är inte och klockans tider blir allt snabbare, dock har jag som mål att ignorera mina tider (även om jag får de på köpet när jag mäter min distans) eftersom det viktigaste för mig just nu är att arbeta upp distans. Utöver distans kommer jag att börja fokusera på att styrketräna mina främre skenbensmuskulaturer för att försöka förhindra att den smärta jag upplevde i somras återuppstår.

Snön yr utanför fönstret och en viss känsla av att vilja leka plogbil i löparskorna infinner sig, men först några timmars plugg innan jag äntligen kan ut och jaga snöflingor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar