Nu är vi 11 veckor in i min utmaning att hitta tillbaka till landsvägen och med det så är veckans distans 4.28 km per dag/ 6 dagar i veckan. Nästa vecka blir en vecka med samma distans per dag och med samma vikt i ryggsäcken. Denna vecka har jag lagt med lite strö saker och fått upp vikten i ryggsäcken till 1.32kg vilket har fungerat riktigt bra.
Denna vecka började bra med träningen men på grund av all värme och andra fysiska aktiviteter i veckan (gräsklippning) så har jag valt att ta två extra vilodagar så ingen träning alls under fredag och lördag samt nu även söndag för idag är en planerad vilodag. Känns lite märkligt att ta det beslutet att ha två extra vilodagar. Nu kom det ganska sent i veckan så att strö ut distansen på övriga dagar är inte möjligt men det jag reagerar på är hur jag tänker kring det hela. Att jag försöker kompensera med mig själv om att - vilar jag idag då kan jag dela upp dagens distans på morgondagens distans. Exempelvis är distansen 4,28km per dag då kan jag ta ett pass på morgonen och ett pass på kvällen. Det sätt att tänka kommer förmodligen bara att leda till skador. Så det jag istället arbetar med mental är att tillåta mig själv att ha en kortare vecka. Jag tog torsdagens pass trots en hel dag med migrän/huvudvärk och illamående och efter arbetstid. Samt noterat svullnader i ben/ fötter på grund av värme de senaste dagarna. Så finns egentligen ingen anledning att pressa mig i fredags eller i lördags när det är en värmebölja som nu. Just nu är vi också inne i en tid med trädgårdsarbete och jag har en gräsmatta att klippa för att kunna klippa häcken. Två ganska tunga fysiska arbeten men med dagens regn lättade den början riktigt mycket men det ska ju ändå göras framöver. Blir ett kort inlägg då motivationen är låg rent allmänt denna vecka men snart ny vecka och nya möjligheter.
Total distans denna vecka: 17,12 km
Totalt tid: 2h 39min 0sek.
Den totala distansen: 192,12 km
Totalt tid: 21h 2min 46sek.
Median-vikten för denna vecka är: 66,3 kg vilket känns rimligt när kroppen samlar på sig vätska på grund av den värme som varit under veckan. Med det så har ju en del glass slunkit ner vilket också kan vara en faktor bakom vikt ökningen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar