fredag 24 februari 2017

Snart en ny månad & bara 89 dagar kvar

Februari närmar sig sitt slut och med det är närmar sig sommarens månader allt mer, även om snön utanför fönstret indikerar något annat. Så sent som igår kväll började jag fundera på vad jag har att göra samt vad som är att prioritera. Jag insåg att just nu är det fyra kurser som är igång och därtill tre stora projekt som ska försöka bli färdigställda lagom till slutet av maj månad. En vardaglig utmaning som kanske kan förklara den förvirring jag stundtals upplever, vad är att prioritera?

En fråga som har ett ganska enkelt svar, först ska tre tentor skrivas inom kommande två veckor och med det avslutas förhoppningsvis två kurser. Efter dessa två veckor blir det full fart på C uppsatsen samtidigt som en vetenskaplig metodkurs löper på parallellt. Vilket gör det lite mer möjligt att infinna lite tid för andra prioriteringar. Mot slutet av maj hoppas jag på att flyttbilen går söderut mot nya utmaningar men innan dess ska sortering och bortskänkning av möbler organiseras. Slutet av maj erbjuder verkligen spännande saker dels utifrån flytten men jag har likväl påbörjat ett skrivprojekt som jag har som målsättning ska vara klar i mitten/slutet av maj. I slutet av maj och om kanske 89 dagar inleds förhoppningsvis en ny utmaning, vilket är mitt största projekt att hinna få ordning på. Vilket innebär att jämsides med alla kurser/projekt ska löpningen utvecklas och kilometrar samlas, ett projekt som är lite mer utmanande eftersom den efterhängsna förkylningskänslan och snorig näsa är min ständiga följeslagare.
Träningen just nu fokuseras på att försöka få ihop kilometrar så att jag kan starta med lite bättre förutsättningar än förra årets utmaning, samtidigt som jag kör styrketräning för finlirsmuskler. Ju mer jag funderar på en ny utmaning dess viktigare blir det att stärka potentiella svagheter i kroppen. Får nog erkänna att jag verkligen längtar ut till nätterna i tält igen och till att få bemästra kilometrar i takt med landskapsskiftningar. Som tur är går ju 89 dagar ganska fort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar