tisdag 7 mars 2017

D.B.V.D.B - ett nytt perspektiv

En del dagar känns det som att skärmtiden bakom datorn är oändlig, förvisso infinner jag mig mitt bland pilotstudier, hemtentor och andra skriverier. I fredags lyckades jag dock frigöra mig lite och gjorde ett djupdyk ner i en för mig ny löparbok. En ganska rolig bok som John Morelock skrivit vid namn "Run gently out there" och som ger lite för mig nya funderingar kring löpning och dess inverkan på livet. Eftersom den mesta läsningen nuförtiden består av kurslitteratur eller läsning inför kommande utmaning är det ganska skönt att ta sig tid till att bara få lov att sjunka ner i något annat för en stund. Att läsa om ultralöpning eller diverse utmaningar är för mig en skön avslappning samtidigt som det triggar igång min motivation och längtan ut till stigar och landsvägar. När jag läser funderar jag mycket och reflekterar över mina egna perspektiv på det som skrivs. I fredags närjag läste Morelocks bok hittade jag på ett nygammalt perspektiv för att lättare försöka få kontinuitet i min löpning, D.B.V.D.B - perspektivet som för mig betyder: Det Blir Vad Det Blir... med både distans och tid i bemärkelse. Något jag verkligen upplever som en utmaning är att få till den kontinuerliga vardagslöpningen och jag har på mitt egna vis försökt mig på olika sätt att förhålla mig till det. Med diverse olika resultat som är allt annat än värda att sätta ord på, men efter fredagens läsning kom jag på att i somras var "det blir vad det blir" ett begrepp som ofta kom till användning för att planera dagens distans. Så det borde ju kunna fungera även vid träning inför kommande utmaning?
Mitt bloggande är numera nästan intill obefintligt vilket jag delvis kan beskylla mina studier för, men jag får erkänna att det ibland känns omotiverat att blogga enbart för bloggandets skull. I somras kändes det mer meningsfullt eftersom jag då faktiskt hade något att skriva om. I och för sig har jag något att skriva om nu också men samtidigt känns det lite för tidigt att utveckla det här. Dock har nedräkningen börjat och har jag riktigt mycket tur kan jag påbörja en ny utmaning den 14 maj, mer eller mindre på års dagen sedan förra årets utmaning. I år kan jag kanske få lite mera hjälp vilket är mycket efterlängtat, både sett till erfarenhetsmässig kunskap, praktisk kunskap och hjälp samt förhoppningsvis schyssta priser på viktig utrustning. Många puzzelbitar återstår att lägga men lagom i april - maj kommer jag förmodligen att uppdatera lite mer kring vad som komma skall. Tills dess blir det högst sporadiska inlägg när tid mellan tentorna infinner sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar