tisdag 6 mars 2018

Ny månad och en mysig helg

Senaste veckan har för min del erbjudit lite vardagsäventyr i forma av informationsträffar och anställningsintervjuer. I tisdags utforskade jag tågtrafiken ner till Malmö och jag får erkänna att det till en viss del kändes lite speciellt att åka förbi de exakta vägar som jag i somras utforskade till fots. Det tog mig cirka 40 minuter ner till Malmö vilket i somras tog nästintill 1 1/2 dag, dock skulle jag aldrig någonsin byta bort mina 1 1/2 dagar längs vägen för upplevelserna där var lite mer minnesvärda. Förvisso lär jag nog minnas mitt besök i Malmö en längre tid också eftersom jag på mina första minuter på centralen mest troligt lyckades bryta mot x-antal sociala men oskrivna regler. Dagens första lärdom blev: stå inte på vänster sida i en rulltrappa, ställ dig till höger och låt intervall/back löparna i civilkläder ta vänstersidan i anspråk. Jag kan inte riktigt låta bli att förundras över hur det kommer sig att de som har så otroligt bråttom att komma fram inte väljer den vanliga trappan i mitten, förvisso går det kanske snabbare att springa i en rulltrappa men det är förmodligen mer folk att trängas med och tråckla sig fram mellan istället för trappan som oftast inte har så trafikerad.
Förutom mitt lärorika Malmöbesök som bjöd på fler lärdomar än att åka rulltrappa och en resa som därtill var ruskigt kallt, har jag haft en ganska lugn vecka. Februari slutade på 25 dagar i rad med löpning, jag drog ner lite på mitt tidigare mål om att springa hela februari och således fick jag tre dagar med vila innan Mars månad introducerade sig. Ny månad ger nya möjligheter och lite så känns det allt. Mars började bra med en utökad morgonrunda, därefter har både gårdagen och idag erbjudit tendenser till förkylning. Gårdagens huvudvärk gjorde att jag lät skorna vila och idag finns en tung förkylningskänsla kvar vilket gör att jag avvaktar lite i väntan på att det ska kännas bättre och att jag kan ge mig ut i skogen igen.
I helgen som varit fick jag möjligheten att vara kattvakt åt Ann och Dennis vilket skapar möjligheten att få se Vasaloppet på tv och därtill även friidrotts VM, för mig som till vardags inte har någon TV (ett av mina bästa val jag gjort) känns det lite lyxigt och exklusivt att spendera tid framför TV:n. Men oavsett TV spenderar jag alldeles för mycket tid bakom datorskärmen vilket jag hoppas kunna minska framöver, hemtentor tar sin tid och det får ta den tid det tar trots att jag allt som oftast längtar ur allt mer. Även om Mars månad börjat lite sisådär medlöpningen tror jag det finns goda möjligheter att utöka distansen och därtill spendera allt mer tid utomhus. Jag kan inte låta bli att förundras över hur snabbt månaderna passerar och snart nog är sommaren på intåg trots nuvarande snöfall och kyla. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar