lördag 9 februari 2019

Vecka 6 - I väntan på löpning

Jisses, årets inledande planering har verkligen kraschat totalt utifrån min dunderförkylning som hittar nya sätt att uttrycka sig för varje dag som går. Ännu en vecka har fått fokus på vila och återhämtning efter några långa arbetsdagar. Jag saknar allt mer löpningen och det går inte en dag utan att jag tänker på årets utmaningar och känslan av landsvägslivet. Insamlandet av kilometrar inför årets utmaningar går allt annat än bra just nu, samtidigt inser jag att det ännu finns tid kvar att komma igång med löpningen. Mars och april månad kommer att vara viktiga månader i min förberedelse och ju fortare jag kommer igång med träningen igen dess bättre. Det som jag upplever mest positivt just nu är att den utrustning jag kommer använda redan är i ordning och det ger mig gott om tid att träna in en packningsteknik samt testa utrustningen flertalet gånger om innan avresa. Detta är för min egen del något nytt eftersom jag tidigare packat allt jag tagit med mig ut på landsvägen mer eller mindre i sista stund, samt har jag aldrig riktigt tränat in mig på vad det är jag vill eller inte vill ha med mig. Detta året har således många möjligheter att erbjuda för min egen del och jag tänker förvisso använda en del av de attiraljer jag använda under år 2017 vilket kommer underlätta otroligt mycket.
Eftersom en förkylning inte bara strular till min träning utan även mina studier fick jag idag möjligheten att kombinera nytta med nöje, test av pannlampa är aldrig fel när tentor ska skrivas. Just i skrivandets stund har jag halkat efter något i mina studier men med mycket envishet och lite mer planering så kommer jag förhoppningsvis hinna ikapp innan nästa helg. Efter några timmar med näsan i boken fick jag energi till att ge mig ut på en test runda, förkylningen har verkligen varit seg och idag kändes kroppen relativt pigg och jag tog chansen att bege mig ut i regnet. Jag fick provat min nya reflexväst som jag inhandlat utifrån att jag snart hoppas kunna springa till mitt arbete och för att varken jägare eller bilister ska se mig som ett hot känns det värt denna lilla investering för att synas bättre. 
Efter dagens löpning känns det inte helt fel att komma hem till brasan igen, kroppen svarade förvånansvärt bra på löpningen även om hastighet och distans kanske inte var det bästa. Tiden tickar på och även om februari bara är i sin början kommer jag få kämpa för att samla distans innan majmånad. I år är det av en extra stor vikt att jag får in kilometrar och framförallt mil i benen innan avresa vilket egentligen beror på den distans som jag hoppas kunna bemästra per dag. För min del har jag lagt ribban långt över min förmåga, men utifrån att jag vet vad som är möjligt handlar det mer om självdisciplin och strategi för att få mina drömmar att uppfyllas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar