måndag 3 februari 2020

Dunderfördkyld i väntan på Tjörnarparen

Januari månad vart tog den vägen? Tid förvinner fortare än väntat och redan till helgen är det återigen dags för Tjörnarparen. Dock är jag ännu osäker på om det blir en start för mig i år, jag är just nu nerbäddad i sängen med en dunderförkylning som jag hoppas försvinner innan helgen. Under de senaste månaderna har jag förmodligen satt personligrekord i antalet arbetade timmar och jag misstänker att det i sig har påverkat kroppens immunförsvar då jag inte riktigt prioriterat vila. Fördelen med att arbeta en hel del är att jag kan fortsätta med renoveringen av stugan samtidigt som jag kan ta mig råd att unna mig lite utmaningar och äventyr under året som kommer. 
För att underlätta min löpträning har jag investerat i ett löpband som jag kan ha hemma, detta lite utifrån att det med jämna mellanrum hänger skyltar i skogen om pågående jakt. Dock är det alltid oklart om jakten fortfarande pågår eller om den är avslutad när jag är ute och utforskar skogen, vilket gör att jag ofta inte kan ge mig ut i löparskorna och känna en trygghet utan mer en forserande rädsla som förvisso ger regelbundet nya personbästa i tider. Ett löpband kommer ge mig bättre förutsättningar för en kontinuerlig löpträning och jag kommer givetvis att variera löpträningen skogslöpning samt med backträning. Som min planering ser ut just nu kommer sista etappen på Sverige runt att påbörjas i slutet av april, i samma veva kommer jag genomföra några tester för en ansökan jag gjort. Båda utmaningarna kräver sin träning och när min förkylning väl läkt ut ser jag fram emot fyra morgonstunder i veckan på gymmet för styrketräning samt kombinera med löpning resterande dagar i veckan dock kommer jag ha en vilodag/aktiv vilodag i veckan. Med andra ord...fullt ös så snart förkylningen är ur kroppen... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar