lördag 7 mars 2020

Ungdomar och utmaningar

I veckan fick jag ett samtal från gruppledaren på jobb som frågade om jag skulle vilja umgås med ungdomar som igårkväll med motiveringen att jag för ovanlighetens skull kunde kombinera båda mina arbeten. Utan någon direkt eftertanke tackade jag ja till erbjudandet och jag får erkänna att jag blev positivt överraskad även om jag fick nyttja min närvaro som skrämseltaktik vid ett tillfälle. Pratglada ungdomar med skön humor och energi utan dess like, att dansa non-stop från klockan 19 till klockan 23 är mäktigt att beskåda. Men bäst på hela kvällen var en kommentar och komplimang som en ungdom använde när han skulle beskriva en kollega som brukar titta förbi... "han den store?... han som är större än hela min framtid?"... Ja, vad svaras på ett sådant uttryck? Många goa skratt blev det och även om jag egentligen har en ledig helg känns det okej att utforska nya utmaningar så som att testa på hur det känns att vara fritidsledare.
För övrigt rullar träningen på, som det är just nu har min träningskompis och jag lyckats få igång en rutin på våra dagar på gymmet. Måndag, tisdag samt torsdag, fredag är vi stammisar på ett lokalt gym och till min förvåning börjar jag hitta glädjen i att lyfta skivstänger. En av dessa dagar försöker vi utmana motionscykeln men för övrigt nöter vi marklyft, bänkpress, benböj med mera. Löpningen haltar lite just nu vilket delvis beror på renoveringskaos hemma (golvet börjar i princip bli färdigt) och delvis på en seg förskylningskänsla som ena veckan ökar för att andra veckan knappt märkas av. Min stora fördel är att jag får möjligheten att jobba extra och den inkluderade träningen som jag får på köpet kommer underlätta enormt för mig framöver. Veckorna rullar på och det känns tämligen overkligt att vi redan är inne i mars månad, än återstår att inhandla de sista kartorna samt lite småattiraljer innan sista veckan i april är i antågande. Tänk, det kommer bli en hel del äventyr i år och som jag längtar. Flygresan till Skottland inhandlades igår och därtill har Transylvanien utmaningen i juni blivit beviljad på jobb i form av ledighet. År 2020 kommer helt klart bli ett år fyllt med upplevelser och utmaningar, och som jag längtar tills dess att allt börjar komma i rullning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar