tisdag 7 april 2020

25 dagar kvar - stiljte på gymmet och vind i segel

Tid är något som ständigt förundrar mig, allt som oftast rullar tiden förbi på vardagens dyningar likt en våg på ett öppet hav. Nu är det snart fyra veckor utan gymbesök då det har varit en hel del bonus timmar på mitt extra arbete, de senaste veckorna har erbjudit upplärning på flertalet kundobjekt och det i sig kortar markant ner mina vilotimmar. Mindre vila blir till mindre sömn och mindre sömn resulterar i ofrivillig sovmorgon, den eviga cirkeln av moment 22 är således ett faktum. Dock är det med stor glädje som jag tackar ja till lite bonustimmar eftersom det i sig är en riktigt bra grundträning. 
År 2020 har inte riktigt startat på rätt köl sett till vad som händer runt om i världen, än så länge har två av mina planerade lopp blivit inställda. Det blir således ingen Simris ALG Ultra för min del i år samt ingen utmaning i Skottland då Cape Wrath Ultra flyttas ett år framåt. För några dagar sedan kom nyheten om att resan med Kullamannen till Transylvanien blir flyttad även den. Ur ett perspektiv skulle jag vilja uttrycka en liten gnutta hopplöshet omkring att mina planer förändras, samtidigt känns det förvånansvärt okej att allting förändras eftersom det i slutändan ökar mina chanser att få trevligare upplevelser. Mer tid till grundträning och förhoppningsvis mer glädje i utmaningarna.

21 dagar är det dock kvar till start för min alldeles egen utmaning, att fullfölja Sveriges yttersta och Sverige runt kommer kunna bli en riktigt härlig semester. Fördelen med en inställd Skottlandsresa är att jag har fler dagar till mitt förfogande att slutföra Sverige runt. Min inställning kommer dock vara att försöka ta mig "hem" så fort som möjligt men inte på bekostnad av upplevelsen. I skrivandets stund har jag fortfarande lite attiraljer kvar att införskaffa som exempelvis kartor över fjäll och vandringsleder samt den eviga frågan - vad blir det för mat? En annan mental utmaning som jag funderar på är hur jag kan tänkas ta mig ut till den västra punkten. Jag har lite alternativ men det slutgiltiga svaret lyser med sin frånvaro...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar