onsdag 21 december 2016

Dåligt med uppdatering

Årets slut närmar sig med stormsteg och med det årets sista löpning med nummerlapp, löpningen har i skrivandets stund avstannat helt även om terrängskorna är nerpackade inför helgens bravader. Förkylningskänslan är segare än den segaste kolan och med det känns varannan dag funktionell ur ett löparperspektiv, övriga dagar är näsan täppt och halsen känns rosslig. Men det är inte bara kroppen som känns lite urfunktion eftersom min dator lyckades med konststycket att mörklägga sig själv och är förmodligen inte möjlig att åter bringa till ljusare dager. Lyckligtvis olyckligt är att dess innehåll förmodligen utforskar innanmätet och därtill är förlorat för min åtkomst, vilket känns allt annat än formidabelt dock positivt att jag vet var dess innehåll håller hus. Jag blev för några år sedan bestulen på en dator och den känslan är dock inte lika formidabel, så i kaoset som uppstår av en icke fungerande dators kölvatten känns det ändå ganska bra. Även om det innebär att bloggen får en högst sporadisk uppdatering. Dock inte mycket som hänt på sistone eftersom löpningen inte rullar på, för övrigt letar och funderar jag tämligen febrilt över vilken typ av ryggsäck som kan vara väl värd en investering. Tält och sovsäckar har jag sedan några veckor tillbaka och utöver det är jag lite mer än osäker på vad jag kan komma att tänkas behöva inför sommaren. Vårterminen kommer att bli hektisk med dubbla c uppsatser och tillika övriga kurser, vilket sätter en liten tidspress utifrån att det finns mycket som jag behöver få ordning på innan januari är förbi. Men som tur är har året ännu några dagar kvar tillika några få möjligheter till löpning.. Känslan av att ha förlorat sex års löpningsdokumentation är tämligen bitter, men snart nytt år tillika nya möjligheter så vad gör lite lagom bitterhet? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar