fredag 31 mars 2017

Skattjakt

Mmm... ibland infinner sig känslan av att vara på skattjakt när jag försöker mig på konsten att få ihop kilometrar vid längre löpningar. Ett sätt som jag verkligen börjat uppskatta för att få till kilometrar är att springa lite lagom vilse när jag försöker samla in samtliga gator i Karlstad. Eftersom jag bor och lever i Karlstad under en begränsad tid så känns det lite spännande att leka turist i ett par löparskor. Dock har jakten på gator startat på riktigt eftersom jag igår sa upp min lägenhet och nu har cirka två månader på mig att upptäcka de gator som ännu inte är insprungna. I skrivandets stundgår kilometersamlandet lite sisådär och är verkligen i det lägsta laget. Men med nya skor är det dock mycket roligare att ge sig ut och sakta men säkert vågar jag öka på mina distanser i takt med att min kropp anpassar sig till skor och ryggsäck. Vilket har gjort att en av veckans längre distanser inkluderade fyra för mig nya bostadsområden och 73 nya gator som är upptäckta. Lite pirrigt imagen blev det också när jag som minst anade fick tillbaka "landsvägskänslan", en känsla som är mycket svår att sätta ord på men som på något sätt infiltrerar ett "här och nu". Jag börjar verkligen se framemot fler långpass eftersom det inte återstår allt för många gator innan Karlstad är insprunget.

I övrigt börjar en del pusselbitar läggas på plats, flytt söderut införlivas någon gång i maj månad och förhoppningsvis blir det i nära samband med ett nytt startdatum. Två av fyra kurser är avslutade och godkända samt är flyttpackandet i det stora tämligen klart. Känns som att jag bara väntar in maj månad i nu läget och ibland kan väntans tider kännas oändliga. Men som tur är för min del kan jag förhoppningsvis använda en större del av tiden med att gå från "Blixten" flås till ett "Hälge"flås innan dess... Mer skattjakt på gång med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar