fredag 5 april 2019

Packa om och packa rätt

När jag åkte hem från skåneleden första gången insåg jag efter att ha pratat med min bror att mitt största dilemma för att få ner vikten är att hitta mat som fungerar. Jag åkte iväg på söndagen efter och inhandlade ny mat som vägde mindre och som förhoppningsvis kunde ge mig mer energi. Insikten som jag fått är att det inte får slarvas med maten då den helst ska ge både energi och väga så lite som möjligt. Att vara så kräsen som jag är kanske inte är det bästa men som tur är har jag lite tid på mig att träna upp mig på att äta ordentligt. När jag åkte ut till skåneleden igen på måndagen efter så hade jag reviderat packlistan som jag tidigare gjort och jag kommer fortsätta att redigera den för varje försök till en ny utmaning som jag gör. 
  • OMM 25l ryggsäck
  • Liggunderlag 
  • Regnskydd
  • Sovsäck
  • Tarp-tält + stavar
  • Stormkök + gas 
  • Karesuandokniv
  • Kniv/gaffel/sked
  • Tändstickor = liten ask
  • Mat? = stor förändring.... bort med nötter och i med frystorkat.... 
Kläder som delvis kommer vara nerpackade och delvis vara på kroppen:
  • 1 st OMM regnjacka
  • 2 st Kullamannen tröjor (från 2018 eller 2017) = 1st
  • 1 st Kullamannen tröja (2013) t-shirt
  • 1 st dunjacka lättvikt
  • 2 par strumpor (+ sovstrumpor?)
  • 1 par vadskydd
  • 2 par trosor 
  • 2 st sport-bh = 1st 
  • 1 par shorts
  • 1 par Ron-hill trackster byxor
  • 1 par windstopper långkalsonger
  • 1 par regnbyxor
  • 1st Kullamannen keps
  • 1 st Tjörnarparenmössa  1 st sovmössa
Övriga attiraljer:
  • Solglasögon
  • Garmin- klocka + laddare
  • Mobiltelefon + laddare
  • Go Prokamera + laddare + hållare
  • 2 st Powerbank 
  • Pannlampa + extra batterier
  • 1 st tandborste + tandkräm
  • 1st halv tvål (1/4 dels tvål blir det nog alternativt tvättlappar)
  • 1st diskmedel i liten förpackning
  • 2 - 4 st vattenflaskor (ej bestämt vilken sort än) = 1 st 1 1/2L flaska + en softflaska 500ml (tom men kan fyllas vid behov).
  • 1 st liten snabbtorkande handduk
  • Egen konstruerat första hjälpen-kit
  • Hygienartiklar
  • Karta (i vattentåligt fodral) + kompass 
Till nästa försök kommer jag förhoppningsvis att ha ändrat lite till, samt tränat upp ryggen dess mer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar