fredag 6 september 2019

Semester = renovering

Min första semestervecka introducerades med ett morgonbesök på gymmet och morgonstunder är absolut bästa stunden på dygnet. Kändes riktigt gott att börja veckan med träning och därefter blev det till att inhandla lite lyxfrukost och sen blev det ett försök att hålla lite ledigt efter en fullmatad arbetsvecka. Vilket är lite svårare än väntat när jag bor i ett renoveringskaos.
Trots semestertider har veckan rullat på väldigt fort, tisdag, onsdag och torsdag har det varit fullt upp med renovering. Vardagsrummet har blivit grundmålat samt delvismålat och tapetserat. Sovrummet har blivit grundmålat samt har äntligen badrummet blivit färdigställt. Sista delen av köksbänken har inhandlats och nu ska den bara monteras och oljas in. Dagens projektarbete blir förmodligen att måla klart taket samt att betsa stockarna och diverse detaljer så som lister och fönsterkarmar med mera. Förhoppningsvis även tapetsera klart köket och hallen. 
Min första semestervecka är alldeles strax slut, som tur är har jag fått in lite träning om än väldigt lite i förhållandevis till vad jag hoppats på att få in. Nu är det endast 14 dagar kvar till BFC och det gör mig lite mer orolig samtidigt som jag tänker att vad BFC nu än innebär så får jag upptäcka det när det väl är dags. På söndag är det dags att börja jobba igen och jag får erkänna att det inte känns så lockande. Men som tur är vankas snart semester igen och då är det dags för BFC... 
När jag bor i skogen och inte har tillräckligt mycket träd i trädgården, då får skogen flytta in... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar