onsdag 18 september 2019

Vecka 37 - 30 Mot Tennesse och Frozen Head state park

Då har semestern börjat och resan till USA gick över förväntan, vi befinner oss just nu i Nashville (Tennesse) och ska förhoppningsvis kunna utmana Barkley Fall Classic 50 km på lördag. Det känns för mig fortfarande overkligt att vi faktiskt är här och det gör att mycket är lite klurigt att ta in. Värmen är exempelvis en sådan sak då det igår var mer än 30+ när vi landade klockan 17:25 på kvällen. Efter att ha checkat in i landet har vi hunnit med att äta på Waffelhouse och maten var verkligen välkommen för min egen del då resan tagit väldigt mycket energi från mig. Men det kommer bli riktigt kul att få uppleva en liten del av den amerikanska matkulturen. 
 På lördag ska vi förhoppningsvis ta oss upp för den berömda Rat Jaw som finns i Frozen Head state park, en backe som jag redan fruktar samtidigt som jag ser framemot att ha den bakom mig. Dock är jag mest orolig för värmen och för att springa vilse i kombination med att möte skallerormar. 
Idag blir det till att hyra bil och sen sakteligen närma oss Frozen Head state park, kommer bli en hel del spännande upplevelser under kommande vecka och förhoppningsvis blir det till att upptäcka lite museum och liknande också. Dags att försöka sova lite till innan dagens äventyr drar igång.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar