måndag 2 september 2019

Vecka 35 - 36 Äntligen semester

Förra veckan (v.35) bjöd på en mjukstart då Åsa och jag hittade tillbaka till gymmet igen efter ett sommaruppehåll (Åsa tog bilden nedan). Det känns riktigt skönt att komma igång igen och även skönt att kunna variera träningen mer. Jag får erkänna att jag saknat gymmet under sommaren samtidigt som det känns riktigt gott att komma igång igen. 
Idag startar en efterlängtad semester och att gå upp klockan 04:30 för att möte upp Åsa vid 06:00 utanför gymmet kändes aningen surrealistiskt. Kändes dock mycket bättre när vi kom igång med träningen och efter en timme kunde jag köra inom affären och handla på mig en mysfrukost innan jag slog till med en vilodag. Efter ännu en vecka med sju dagars arbete och därtill en vecka med bilhaveri känns det lite mer okej att faktiskt ta en vilodag. Vilodagen har än så länge inkluderat en attack mot tvättberget som nu minimerats samt har lite filmer beskådats i väntan på en kvällsrunda i löparskorna. Med 18 dagar kvar till start på Barkley Fall Classic känns det som en tämligen trevlig idé att nöta lite löpning på kvällskvisten. 
Blev ett besök hos pappa i förra veckan och solnedgången blev allt lite magisk....
Denna veckan (v.36) har jag en inplanerad semester, dock har jag fått ändra mina planer för semestern åtskilliga gånger och just nu har planerna landat i att jag får försöka renovera klart insidan av stugan. I söndags är det exakt ett år sedan jag flyttade in och jag börjar inse att jag tröttnat rejält på att bo i renoveringskaos och bland flyttlådor. Men det känns skönt att se slutet på renoveringen och nu återstår att börja planera införansökan ombygglov och göra en ansökan om ändring av fasaden. Men som tur är får det lov att ta lite tid att komma på hur jag vill ha det, och att använda en hel semester vecka till att göra klart det sista invändigt känns allt som lite vardagslyx. Hoppas dock få in lite extra mycket löpning för nu närmar sig både BFC och Kullmannen... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar