tisdag 3 maj 2022

Ett projekt utöver det vanliga

Under våren har jag hittat tillbaka till önskar och pennor, klottrade ihop vars en liten snabb skiss till två kollegor vilket resulterade i att ett nytt projekt drog igång. Detta då en kompis hörde av sig angående en idé och vi bollade lite fram och tillbaka innan vi körde igång.
Det häftigaste med detta projekt är att nästan allt material som används är sådant vi haft hemma. Min kompis stod för målarduk, ram, sprayfärg samt bladsilver. Jag stod för färg och penslar.
Började med att jag hämtade hem en ram med duken uppspänd och därefter spenderades tre hela söndagar i paletten. Rätt mysigt att hitta tillbaka till klottra det igen...
Bilden som växte fram förvånade mig allt. Hur idén gick från idé till skiss till färdig produkt blev en rätt häftig resa att följa. 
Dess blå nyanser gav möjlighet att få till lite djupare känsla av bakgrund... Men vägen dit var allt obeskrivligt häftig att följa.
Motivet från början var en tatuering som jag målade av, och för att få ett djup och känslan av liv gällde det att jag utforskade tekniker jag tidigare inte varit i närheten av. Riktigt kul om än svårt.
Detaljer, detaljer och mer detaljer...
Ibland blir det till och med lite upp och ner...
Men när det väl går att ändra perspektiv då framträder ett slutresultat. Rätt fräckt.
Medan jag målade på arbetade min kompis med ramen, lite bladsilver på gjorde det hela lite mycket bättre. Därtill planketten gjorde sitt och hela tavlan fick sig ett lyft. Känns rätt mäktigt att få se tavlan färdig, därtill har den blivit levererad till den person som den målades till. Så nu är jag återigen igång med lite små projekt och har en ny lite större beställning på gång. Blir en spännande vår och sommar för nu tusan ska det bli till att måla lite igen. Som jag saknat mitt klotter....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar