fredag 10 juni 2016

Dag 26 - Ännu en dag mot Stugun

Natten har varit ruskigt bra och äntligen börjar jag känna mig lite utvilad. Det blåser mindre idag men kylan är hemsk. Idag är det åter grusväg och större delen består av att hantera lastbilarna som kör skytteltrafik. Dagens sträcka känns oändligt lång och även tung då jag fortfarande upplever en mental utmaning. Det tog en evighet innan jag äntligen nådde till Borgvattnet och inte långt därefter slog jag upp tältet för natten. Dagens distans har erbjudit många långa backar som sliter hårt på en sena som sitter vid höger skenbens. Något oroar mig lite men eftersom jag inte vill påfresta senan för mycket väljer jag att korta ner även dagens distans.
Idag blev distansen 42.38 km och den totala distansen är nu 984.63km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar