tisdag 21 juni 2016

Dag 35 - Djupa-Floda

Efter min matpaus i Leksand vandrar jag vidare mot Dala-Floda. Från Leksand infinner sig ännu en genväg och med genvägar nuförtiden menas grusvägar som inkluderar backar. Mellan regnskurarna som kommer hinner jag torka upp alldeles lagom till nästa skur och tålamodet beprövad igen. När genandet över grusvägarna är bemästrat kommer jag till vägar som istället för skogens kantas av åkrar. Tre fåglar skriker och gör utfall över den ena åkern och jag tänker att det kan ju i alla fall inte bero på min närvaro. Mycket riktigt var det inte jag som upplevdes som ett hot utan räven som blir skrämd av Görans rullande. Rätt häftigt att få se hur räven hoppar över åkern och därtill ger sig av in i skogen. Tältet restes precis utanför vägskyltarna till Dala-Floda vid en stig och som vanligt i en backe. Trött och hungrig efter en lång och påfrestande dag kan ha påverkat valet av tältplats. Jag hade hoppats på att kunna handla med mig lite mer mat och därtill infinna pizza eller liknande i Djupa-Floda men alla affärer och dylikt låg i fel färdriktning.

Dagens distans blev 47.8km och den totala distansen är således 1'414.77 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar