onsdag 31 augusti 2016

Längtan till 70 mila gränsen

I skrivandets stund har jag ännu inte lyckats skapa mig möjligheten att springa in årets första 70 mil, men däremot har jag lyckats få in 24 kilometers promenerande. Terminen startade i måndags och igår påbörjades första dagen på min kommande praktikperiod. En mycket spännande period som i skrivandets stund påminner mig mycket om min utmaning. I alla fall i den kognitiva sfären. Ute på landsvägarna infanns en viss känsla av mental seghet och som kom i samband med att jag i stunden hade fullt upp med att bara vara och i det iaktta den omgivning som jag då befann mig i. Den mentala seghet som infinner sig redan nu efter min andra dag på praktiken har en stor likhet, men i nu läget beror det mer på allt nytt som jag lär in och försöker få grepp om. En riktigt häftig utmaning väntar denna termin och jag ser verkligen fram emot att få bemästra lite av den seghet jag nu upplever. 

Jag hoppas kunna kombinera transport till alternativt från praktiken med löpning och på så vis kunna börja bygga upp en ny grundträning. Kullamannen närmar sig med stormsteg men jag misstänker att uppbyggnad kan pågå även via promenerandet. I skrivandets stund är jag aningen konfunderad över hur jag ska försöka bygga upp en stabil grund eftersom jag inte riktigt har insikt i hur eller var min kropp rent fysiskt befinner sig efter den senaste tidens arbete. Återhämtad från min utmaning bör kroppen ur ett fysiskt perspektiv allt vara men lite fundersam över hur mycket den tål just nu är jag allt. Men jag får helt enkelt prova mig fram och försöka hitta ett sätt som gör att Kullamannen ännu en gång kan utmanas och förhoppningsvis övervinnas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar