söndag 8 januari 2017

Första veckan...

Tiden rusar verkligen förbi, första veckan i januari är redan på sin sluttamp. En vecka som inkluderat mycket praktik och studier men väldigt lite löpning. Min sista vecka i Skåne inleds imorgon vilket gör att återresan norrut närmar sig med stormsteg och således också nya vardagsrutiner. Om en ny utmaning i en större skala ska kunna förverkligas redan till sommaren är jag verkligen i behov av nya vardagsrutiner. Rutiner som inkluderar träning - mat - sömn - studier i en kombination som får vardagen att fungera. I skrivandets stund känns det rätt hoppfullt även om den del komfortabla uppoffringar kommer att få göras. För övrigt känns det tämligen svårt att hålla bloggen aktiv, dels utifrån att mitt vardagsliv är lite väl "Svenson, Svensson" likt och erbjuder inga inslag av oanade roligheter och således infinner sig inget direkt bloggvärdigt. Löpningen rullar ju knappast på även om jag borde få fart på kilometrarna så snart som möjligt - helst igår. Därtill känner jag en viss osäkerhet över hur mycket jag kan tyckas känns ok att skriva om, angående kommande utmaning innan jag verkligen vet om det är möjligt att införliva mina funderingar. Genom att få människor vet om mina funderingar minskar också pressen på att faktiskt införliva utmaningen tillika pressen över att klara av en ny utmaning. Men en ett fåtal människor vet om vad jag funderar på vilket underlättar min egen förståelse över vad som är att rekommendera eller inte. En ny utmaning innebär för mig att jag inte riktigt behöver göra lika eller samma amatörmässiga beslut kring en del viktiga aspekter som jag gjorde under förra årets utmaning. Morgondagen kommer förhoppningsvis erbjuda nya perspektiv och infallsvinklar på mina funderingar, frågan jag förmodligen aldrig kommer att få svar på är dock vad som egentligen är möjligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar