söndag 3 februari 2019

Vecka 3-5 - Förkylningstider & planering för nya utmaningar

Januari är numera förbi för i år, och för min egen del har januari till största del inkluderat en seg och långlivad förkylning som inte riktigt vill bryta ut. Vecka tre till och med fem har således mest ägnats till att få förkylningskänslan att retirera, arbetat har jag kunnat göra dock med en trött, tung och seg känsla i kroppen. Således har varken läsning eller träning blivit av eftersom min fritid de senaste veckorna har spenderats till att sova och göra så lite som möjligt. Enstaka tentor har jag hunnit med men i övrigt står jag i valet och kvalet om jag ska ge mig ut i löparskorna för att påtvinga förkylningen att bryta ut riktigt ordentligt alternativt om jag ska vila några dagar till för att se om kroppen kan återställa sig själv... En riktigt klurig fråga att hitta ett bra och förnuftigt svar på.
I skrivandets stund pågår en riktigt skånsk vinter utanför ytterdörren med lite snö och kyla samt en hel del slask. Längtan ut i löparskorna är således enorm för min egen del eftersom det knappast finns något bättre än att ge sig ut i nysnö och springa vilse. Eftersom jag denna helg känner mig lite piggare än tidigare dagar har jag till stora delar planerat klart sommarens semester eller rättare sagt sommarens utmaning, det blev till att väga lite utrustning igår samt beställa de sista attiraljerna som jag tror kommer kunna göra susen i sommar. Som det ser ut nu borde jag kunna ge mig ut redan i maj på min utmaning och kan förhoppningsvis tillägna mig fem veckor på vift. Om jag räknat rätt blir det som mest 33 dagar som jag har till mitt förfogande, men en förhoppning finns hos mig om att jag ska kunna använda så få dagar som möjligt. Det som jag upplever svårast i min planering är att beräkna distansen, och eftersom jag vill utforska lite annat längs med vägen så blir distansen lite mer krånglig att beräkna. Nåväl det är tur att jag har 93 dagar kvar till mitt förfogande att beräkna distans samt till testandet av utrustning. Största skillnaden i år sett till tidigare år är att jag verkligen inte vill ge mig ut på en utmaning utan att känna den rätta känslan för utrustningen jag har med mig samt den rätta känslan i att få in betydligt fler kilometer under bältet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar