onsdag 31 oktober 2018

Vad blir det för kläder?

Jag laddar upp inför Kullamannen på mitt gamla vanliga vis som är att titta på tv-serien Kullamannen som finns tillgänglig på SVTplay. Där hittade jag en fin bild på Leif Liljeroth som spelade Dr. Miller i Kullamannen, en bild som jag förra sommaren gjorde ett försök till en imitation av när jag lämnade Nordkalottleden. En bild säger mer än tusen ord om hur ens humor förändras efter närmare 80+ dagar ute på landsvägen, får erkänna att jag faktiskt kan konsten att roa mig själv ganska bra. Utan att ha tillgång till en referensbild får jag nog erkänna att mitt försök till imitation blev ganska skapligt?
Inför stundande Kullamannen infinner sig fortfarande lite frågetecken att räta ut, ett sådant är vad det blir för klädesval i mötet med berget. I mina försöka att strukturera upp vad jag kan tänkas behöva så uppkommer följande lista:
  • Underkläder
  • Kullamannen tröja - funktionströja långarmad
  • Windstopper - Craft underställströja (t-shirt)
  • Windstopper - Craft underställsbyxa (långbyxa)
  • RonHill trackster långbyxor
  • Löparstrumpor med lite förstärkning
  • Skor blir mina tidigare inköpta Salomon skor samt ett äldre par Icebugskor
  • Valet och kvalet när det kommer till kompression för vaderna
  • Knästöd 2 st
  • Löparjacka - eventuellt fodrad alternativt vind/regnjacka 
  • Eventuellt tjockare underställströja
  • Kullamannen keps
  • Eventuellt mössa/handskar beroende på väder och eventuell kyla
Även om väderprognoserna ser bra ut inför kommande helg känner jag mig lite osäker i hur jag ska tänka kring klädesval. Långbyxor känns givet för min egen del eftersom vindarna från sundet kan vara kyliga. Men förövrigt känns det svårt eftersom jag inte riktigt känner mig bekväm med vad som kan vara lagom. I år blir det i alla fall fokus på att försöka hålla mig torr och varm samt relativt mätt under den tid som jag kommer kämpa. Frågan som jag allt mer oroar mig för är hur långt kommer jag i år och kommer jag klara av stopptiden i Ängelholm? Bjuder på en bild från Torneträsk från sommaren 2017, då kom jag betydligt mycket längre än vad jag själv trodde var möjligt och jag undrar om jag nu inför stundande helg kommer att kunna överraska mig själv igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar