söndag 25 september 2016

Tankekarta

När en förkylning förhindrar löpning infinns tid som egentligen borde användas till studier, men den tid som funnits de senaste dagarna har jag istället ägnat åt lite skissande. Skissande i form av en längtan ut på nya utmaningar, med skissandet skapades en början på en tankekarta över vad som behöver kommas ihåg innan nya utmaningar kan förverkligas. Även om jag funderar mycket på möjligheterna inför en ny utmaning, infinns också en viss reservation. Som jag tidigare skrivit vet jag inte riktigt vad jag vill och det begränsar mina möjligheter en hel del. Vad jag vill kommer att lösa frågan om hur många dagar som jag kan behöva använda vilket i sin tur påverkar vilket ekonomiskt upplägg jag borde utgå ifrån. Men om jag har tur kanske tre+ månader infinns till mitt förfogande, vilket är mer tid än vad jag tidigare haft till att utforska Sveriges längd. När skissandet av funderingar kommer ner på papper blir det mycket lättare (i alla fall för mig) att se vad som borde ses över. Bara av en enkel cirkel som motsvarar året kom jag till insikt med att tiden rusar iväg, längtar verkligen till förkylningskänslan är ur kroppen så att det åter kan bli dags att försöka utforska möjligheter i ett par löparskor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar