fredag 26 oktober 2018

Dropbox

Mindre än veckan kvar till start på Kullamannen och jag funderar fortfarande på vad en dropbox kan innehålla, inte för mycket och inte för lite samt vore det önskvärt om jag kunde hitta allting snabbt och lätt när jag väl behöver det. Kullamannens riktlinjer kring obligatorisk utrustning är ganska lätt att följa, det mesta känns som att jag redan har i min ägo och behöver således inte komplettera allt för mycket. 
Tänker mig att Dropbox 1 som finns i Ängelholm/Råbocka kommer att innehålla följande:

·       Stavar (på grund av att knäna kommer att lägga av ihöjd med Jonstorp)
·       Extra vattenflaska
·       Torr tröja (beroende på väder kommer den eventuellt infinna sig i ryggsäcken från start)
·       Torra strumpor (två varianter utifall att skavsår är på gång)
·       Extra nödfilt/extra nödkit för ryggsäcken
·       Första hjälpen kit
·       Mössa/vantar/buff/scarfs
·       Tandborste/tandkräm
·       Extra ficklampa + extra batteri
·       Mat inför etappen Ängelholm - Mölle
Dropbox 2 infinner sig i Mölle och kommer fungera som dropbox för de tre varven på Kullaberg:

·       Extra skor – Icebug med ståldubb
·       Extra strumpor - 3 par
·       Extra tjocktröja
·       Extra kortärmad tröja
·       Extra regnbyxor
·       Mössa/vantar/buff/scarfs
·       Extra nödfilt/extra nödkit för ryggsäcken
·       Voltaren/kylkräm och vaselin
·       Tandborste/tandkräm
·        Salt/toapapper/extra tejp

I skrivandets stund har jag ännu inte våndats färdigt angående hur den slutgiltiga packningen blir, men efter 3 timmars kämpande igår kväll känns det som att jag snart inte kan bli mer redo för start (sett till attiraljer) än vad jag är just nu. Det återstår att byta ut lapparna på boxarna och att köpa in den mat som blir min kompanjon under loppet. När det kommer till mat tänker jag i år lite annorlunda än förra året eftersom jag inser att det jag behöver ha är mat för max 50 kilometer per laddning. Det vill säga från start till Ängelholm, ladda på med mat där i matstationen samt ladda ryggsäcken från dropboxen. Därefter blir nästa påfyllning i Mölle efter ytterligare 50 kilometer och där blir det snarlik strategi som i Ängelholm, och varv två till tre blir lite lättare i matväg eftersom varven är cirka 22 kilometer. Mitt störta bekymmer är egentligen att nå Ängelholm innan stopptiden, och därefter vet jag inte alls vad jag har att förvänta mig i hur lång distans som jag kommer att klara av i år. Men som tur är får jag snart reda på svaret… 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar