tisdag 27 december 2016

En mysig helg

När ledighet infinner sig på agendan finns det inte mycket som känns bättre än lite skogslöpning, lyckades med två kortare rundor i helgen vilket kändes allt annat är bra. Rättare sagt att snöra på mig skorna och utforska skog i löparskor kändes formidabelt men löpningen i sig kändes mer som "komochhjälpmigattdö". Förmodligen eftersom jag inte varit ute i löparskorna på olidligt lång tid, vilket gör att jag allt mer börjar fasa inför kommande helg och dess 10 kilometare. Jag får nog erkänna att en viss tankeverksamhet uteblev när jag anmälde mig till Sylvesterloppet som går på lördag. Men vad vore livet utan utmaningar, en del lite mer dumdristiga än andra?
Jag fick lite inspirationslitteratur i form av fyra löparböcker här om dagen, dock väcker en bok lite mer nyfikenhet hos mig än övriga böcker och det ska bli mycket spännande att få ta del av en utmaning som sträcker sig lite längre och ca. 20´000 miles samt 53 par skor under 5 års tid. Nyfikenheten är stor men med försenade inlämningsuppgifter på agendan har jag lovat mig själv att i alla fall 2 av 3 inlämningar ska vara klara innan min nyfikenhet kan få stilla sig. I övrigt har den senaste tiden mest gått åt till att lösa dator haveriet som löste sig bättre än väntat. Eftersom haveriet löste sig smidigt kunde jag återfå min statistik över min löpning. I skrivandets stund infinner sig årets distans på 1´185,87 km när det kommer till löpning, och årets totala kilometersamling står på 3´723,83 km. Summor som jag själv har ganska svårt att smälta men som likväl är väldigt roliga att ha samlat in under året. Förhoppningsvis kan det finnas en liten chans att få in lite fler kilometrar innan årets slut, även om chansen är väldans liten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar