onsdag 28 december 2016

Tre dagar kvar...

Mmm... tre dagar kvar tills året är slut, men innan dess har några strandpromenader promenerats och tidigare idag fick jag ett säl(l)skap i form av tiotalet sälar som inte rörde en fena för min närvaro. Jag passade på att studera blåsandets krafter efter de pustiga vindarna häromdagen, rätt häftigt att se vilka tång-berg det kan byggas upp med hjälp av vind och vatten.
Tång som bildar vallar som är nästan i axelhöjd på mig själv känns tämligen mäktigt att beskåda, ännu mäktigare är att se hur dessa vallar på mindre än ett dygn består av enstaka tångruskor lite här och var på stranden. Naturens krafter är rätt häftiga trots den isande vinden...
En inlämningsuppgift har lyckats bli klar idag, och nu sitter jag och knapprar lite på den andra uppgiften för att kunna hålla lite ledigt i helgen. Ledighet som förmodligen spenderas till att läsa och fundera, och läsa lite till samt en ledighet i form av 10 km löpning. Nytt år ger nya möjligheter, men om nästa års möjligheter ska kunna införlivas kommer min kilometersamling behöva föröka sig ganska drastiskt. I skrivandets stund är det aningen klurigt att lista ut hur de kommande 157 dagarna ska te sig ut för att kunna infinna känslan av att vara så ultimat förbered som det bara går att vara både mentalt och fysiskt. Därtill behöver jag klura ut det jag misslyckades medunder sommarens utmaning, det vill säga att hitta ett korrekt sätt att lyckas fånga förändringen så att den blir praktiskt mätbar....Mmm... mycket funderingar återstår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar