onsdag 14 december 2016

Ett alldeles eget tält

En attiralj har dykt upp, förra veckan testade jag på att tälta i min brors tält och därtill provat  sovsäckar. Idag infann sig dock mitt allra första och egna tält, ett tält som ger mig samma skeptiska funderingar som sommarens lånade tält. Ett nedpackat tält ser förmodligen aldrig ut på det vis som jag tänker mig att ett nerpackat tält ska se ut, men så länge det är funktionellt när jag väl behöver det då kan dess nerpackningsutseende spela en mycket mindre roll. Denna gång är dock tältet ett enmanstält och om jag har tur kanske det går att lätta dess vikt lite mer än den redan nu låga vikten.
Ännu en vecka vars löpning har uteblivit, känns allt annat än bra men med både examinationsuppgifter och därtill exponeringar på schemat finner jag inte riktigt motivationen till att prioritera löpningen även om den egentligen är det absolut viktigaste för mig att prioritera i skrivandets stund. När det inte är möjligt att springa så är det tur att jag kan använda tiden lite mer konstruktivt och på så vis leta rätt på kommande attiraljer inför nya utmaningar. Jag hoppas dock att löpningen lossnar snarast möjligen eftersom det är nu som grovarbetet egentligen borde bli gjort. Men hoppas verkligen att jag kan få det att lossna till helgen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar