söndag 31 mars 2019

Dag 2 - Näsum och en hemresa

En natt i tält känns inte helt fel, blev dock en stökig natt då tankarna flyger hej vilt. Blev nog inte så mycket sömn som jag önskat men känner mig ändå lite utvilad när jag idag ger mig iväg. Strax efter 1,5 kilometer når jag Grundsjön där första etappen av leden slutar och andra etappen börjar. 
Väl framme vid Grundsjön var det dags att påbörja etapp 2, något förvånad är jag över att många delar av leden infinner sig på grusvägar med varierande storlek på gruskornen. 
Efter Grundsjön och efter åtskilliga uppförs- och nerförsbackar kom jag fram till mer bebyggelse, tror nog att jag tyvärr råkade väcka x-antal hushåll när jag passerade då deras hundar börjar skälla på mig. Startade i dag klockan 06:30 och det kanske är i tidigaste laget för andra helgfirare?... Lite dåligt samvete fick jag allt men jag pinnade på så snabbt jag kunde för att hundarna skulle tystna. 
Efter bebyggelse och än fler grusvägar och uppförsbackar samt ett lite längre skogsparti hittar jag denna vägskylt. Två kilometer till mat och civilisation och 78 kilometer till Osby... valet var svårt, i skrivandets stund gjorde jag ett klokt val och valde två kilometer till civilisation och därefter blev det en hemresa. När jag nådde skylten hade jag inte ätit ordentligt sedan i torsdags, samt svettats mer än vad jag fått i mig i vätska och därtill har packningen vägt mer än nödvändigt med sina 12,5 kilo. Löpningen har således varit sporadisk, platta och flacka partier samt nerförsbackar har jag försökt bemästra med löpning som mer liknar en "goosewalk". Vilket för mig tar bort en stor glädje i det jag gör. Så beslutet att åka hem och packa om och äta mer kändes som ett riktigt bra val. Får se om jag åker tillbaka ikväll (31/3) eller på måndag förmiddag. Alternativt provar jag en annan skåneled för att se om det är distansen som distanserar mig, drivet, glädjen och löpningen har inte känts närvarande och således blir det till att åka hem och göra om och göra rätt.... 
Dagens distans blev cirka 11.28 kilometer på kust till kust och 7,67 kilometer i transportsträcka, totalt 18,95 kilometer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar