lördag 25 september 2021

Dag 2 - Rumänien levererar

Dag två resulterade i en dag i bergen och ovan molnen. Helt magisk dag men många magiska vyer. 
Snöklädda toppar är inte helt fel även om det blev en liten överraskning.
Fanns några korta passager med snö som gav lite variation under dagen, är riktigt härligt med variation och en finns saknad av Nordkalotten infann sig allt.
Mot toppen...
Obeskrivliga känslor i förhållande till utsikt och miljö, får erkänna att det är en svår resa för min del. Min kompis Mariana som jag reser med är idag med i en snabbare grupp, vilket är super roligt då hon är en bättre löpare än mig och hör hemma i en snabbare grupp. Dock är jag inte så bra på att vara social när jag känner att jag inte riktigt passar in i gruppen som jag springer med. Försöker i möjligaste mån springa själv och dra mig lite i framkant på gruppen som tur är får jag en del sällskap av Andrei som är en av guiderna, ibland får jag lite sällskap av Fred den andra guiden men i övrigt försöker jag hålla mig för mig själv. Som tur är har jag fantastisk miljö att försöka fokusera på... Ensamhet i det sociala är allt svårare än att hantera distanser.... 
Lite skog fick vi ta oss igenom...
Mäktigt...
När det bjuds på lite plattmark är vi allt tacksamma för det. 
Vi hade i alla fall tur med vädret dessa dagar...
Fototid för svart grupp som är på väg uppför...
Vilka vyer... Inte alls svårt att förälska sig i omgivningen...
Lite motlut möttes vi av idag, känns så gott i låren när vi sedan rullar på utför...
Ibland finns det inga ord att beskriva hur vackert det är...
Dagens etapp landande på cirka 18.32 kilometer, lite mer utmanande terräng än gårdagens men ack så vacker. Blev även idag en tidig morgon och vi kom iväg tämligen tidigt, och dagen bjöd på många överraskningar och upplevelser som jag inte kommer glömma på länge. Dagen avslutades med ett bål och i kvällens mörker kändes elden på något sätt lite extra värmande. Imorgon vankas nya möjligheter till nya upplevelser...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar