onsdag 15 september 2021

Semester

Återigen dags för semester och det finns allt får många måsten eller göromål på att göra listan vilket får mig att tappa bort semester känslan. Har under en längre tid lyckats med konsten att stöka till det ordentligt i stugan vilket innebär att en stor röjning och storstädning behövs. Börjar dock inse att jag har lite väl mycket undvikande beteende och idag lyckades jag byta ut hjulen på "Betty Beast" samt utforska skogsvägarna runt knuten.
Dagens distans blev knappa 10.49 kilometer men i långsamt tempo då det numera inte finns några bromsar på cykeln. Blev en riktigt go rund om än långsam men vad gör det när det är semester?
Har en fundering på cykelsemester framöver, kanske cirka 1150 kilometer i början på maj månad. Men tills dess krävs mer planering och framförallt mer träning och cykling. Kändes i alla fall skönt att få andas lite frisk luft även om regnet hängde i luften.
Blev även en morgonpromenad och det känns inte helt fel. Förvisso behöver jag städa och röja upp i stugan men samtidigt känns det lite viktigare att hitta känslan för att vara här och nu. Efter dagens cykeltur fick jag åtminstone klippt gräset som vuxit sig lite för långt för mitt eget bästa. Så semester innebär inte bara att vara på latsidan utan steg för steg kommer det nog bli ordning på kaoset igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar