söndag 26 september 2021

Dag 3 - Från hotell till hotell

Idag blev det ändrade planer i den rutt vi skulle springa, utifrån den första planeringen skulle vi åka buss en kort sträcka för att sedan springa lite varierad terräng ner till ett hotell. Blev istället en överraskning i att vi sprang från första hotellet ner till det andra hotellet där vi ska sova sista natten innan det är dags att åter bege sig hem. För min egen del blev denna del av resan svårast, eftersom jag är för svag som löpare att kunna springa med en starkare och lite snabbare grupp har jag gjort valet under resan att springa med en långsammare grupp. Vilket utifrån min hälsa är det bästa valet men samtidigt är det en stor variation i gruppen, en variation som får mig att vilja dra mig undan. Med ändrade planer fick jag resans största panikångestattack innan start vilket tog tämligen mycket energi. Turligt nog hade jag framfört mitt missnöje tidigare under resan så inledningsvis fick jag nöjet att följa med Andrei som tog en alternativ väg och därefter blev det en del av sträckan utan någon led att följa. Spännande men ack så roligt...
Idag hittades lite avföring i Björndalen....
Naturen påminner mycket om vår natur hemma i Sverige, men ack så mäktigt med dessa dalgångar.
Ner för backen ska vi men vilken mäktig natur... så glad att jag kom iväg på resan även om den i sig har varit en kamp. På bilden ovan ses Fred på väg nerför.
Ljuvligt, en spännande dag i livet... som i tystnad vore tämligen mer ljuvlig.
Bilden nedan visar Andreis lilla genväg, någonstans vid toppen började vår nerfart, därefter bar det allt nedför.
Ovan molnen trivs jag allt mer...
Blev en oväntat vilostund, vi väntade in några andra löpare som tydligen redan passerat vår position så då blev det till att springa ikapp.
Moln är lite som glass fast annorlunda...
Den minst smickrande bilden på resan men inte alla dagar som jag kan påstå mig vara högt ovan molnen, typ fem centimeter eller så ....
Känslan av förälskelse i ett landskap... den är obeskrivlig.
Vilket landskap...
Den totala distansen för dag tre landade på cirka 15.69 kilometer. Lite i kortaste laget och med en lång väntan på toppen men vad gör det när vi är i så fina landskap?... Imorgon bär det av hemåt igen så idag gäller det att njuta in i det sista... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar