måndag 6 september 2021

Fixed Gear - Betty Leeds Black

Ett nytt projekt och nya möjligheter, det hela började med en filmkväll hos min bror där vi såg filmen Premium Rush... Eftersom min gamla cykel blev stulen år 2018 kändes det som en rimlig idé att beställa en cykel via bikester.se. Utifrån filmen blev jag verkligen intresserad av fixed Gear och dess enkla rena look. Att dessutom cykla utan bromsar kan ju vara en rolig utmaning bara det.
För min del kändes priset alldeles lagom rimligt, då jag betalade 3'005:- för en Betty Leeds Black. Det blev dock lite extra tillbehör så som nya trampor, nytt styre samt lite nya däck som är mer anpassade efter grusvägar.
Kunde inte låta bli att provcykla när det fortfarande fanns lite snö på marken...
Att pimpa cykeln med klistermärken kändes nästan som ett måste...
Det blev även till att montera extra horn på styret, än så länge har mina cykelturer varit i kortaste laget men denna cykel är nog bland det roligaste jag någonsin cyklat på. Närvaron i varje tramptag är ett måste och den känslan är så obeskrivligt rolig och omöjligt att sätta ord på.
Ser ju lite ut som bihorn...
"Sting like a bee..."...
Några månader efter inköp infann sig en rabatt på just Betty Leeds Black och jag inhandlade en till för inomhusbruk. Vilket jag hoppas ska kunna ge mig förutsättningar att bygga upp min konditionsträning igen så att kommande äventyr blir lite lättare att genomföra.
Får erkänna att jag trivs väldigt väl med dessa inköp och nya utmaningar planeras där jag eventuellt kan göra någon form av cykelsemester. Väskorna är inhandlade så nu återstår bara att vänta in rätt tid i kalendern och tills dess nöta distans...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar