onsdag 23 augusti 2017

Dag 96 - Hej då till Jan

Blev sovmorgon idag och så lite stress som möjligt på morgonkvisten, efter en rejäl frukost tillsammans med Jan var dags att packa väskan och sedan bege mig mot Naturum och affären innan jag kunde fortsätta söderut. Vid lunchtid sa jag hejdå till Jan som igårkväll nådde sitt efterlängtade mål Hemavan, i eftermiddag fortsätter han sin hemfärd och lagom till ikväll när jag letar tältplats är han hemma hos familjen igen.
Dagens distans fortskred således i ensamhet, på Naturum fick jag väldigt fin hjälp med tips om vägval för kommande etapper samt kunde jag köpa mig en karta. Nere vid affären handlade jag på mig mat för kommande 7-10 dagar och därefter tog jag sikte på landsvägen ner mot Virisen. Jag blev nästan lite nostalgisk när jag åter fick se ängar och grusvägar igen efter några veckor på leder till fjälls.
Idag blev det en tämligen ensam dag på vägen vilket påverkar min sinnesstämning väldigt mycket. Att ha sällskap är väldigt trevligt men dagar efteråt blir ofta lite tyngre än önskvärt ibland. Hemlängtan växer sig större samtidigt som jag vet att snart nog är jag hemma och vardagen rullar på som vanligt. Tills dess vill jag verkligen njuta av varje stund på landsvägen och även om dagen är kylig känns det skönt att regnet håller sig undan. Tog en tidig kväll och slog upp tältet strax norr om Vallnäs. Dagens distans 21,83 km och den totala distansen är 3'206,97 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar