torsdag 14 maj 2020

Dag 16 - En kall dag

Blev sovmorgon idag och därtill hotell frukost, kändes bra att ta en lång frukost innan jag begav mig vidare. Blev på så sätt även en sen start då jag lämnade hotellet vid ca 10:15 därefter hittade jag Bengtfors grill och passade på att äta lunch innan jag begav mig vidare.
Idag har det varit isande vindar och solsken, lite varierande underlag med både asfalt, grus, skogsvägar och stigar. Skönt med variation sett till att jag inte behöver ta hänsyn till trafiken hela tiden. Samt skönt att undkomma lastbilar på några kilometrar.
Skogsvägar bjuder på överraskningar och idag fick jag beskåda en solande kopparödla. Samt blev det till att bemästra en hinderbana idag när fem stora träd låg över vägen.
Google maps och jag är inte kompisar efter idag, när väg blir till grusväg som blir till en gräsväg som blir till en stig börjar oroskänslan att infinna sig. Kommer jag att hitta rätt?
Varit mycket slingrande vägar idag vilket är både roligt och lite knepigt eftersom det är lite oroligt om det kommer trafik och mötande bilar. Men tänk att få köra motorcykel här det vore riktigt roligt.
Blev en tidig kväll då kroppen inte riktigt är med mig idag, ömma fötter och en rygg som inte är nådig gör att jag väljer att ta en alldeles för tidig kväll. Kylan och kvällens regn hjälper mig att ta beslut om att slå läger tidigt. Jag har ca 12 km ner till civilisation och jag funderar skarpt på om det inte är dags att åka hem. Men det beslutet får tas först imorgon efter en koppar kaffe och en skarp funderare. Dagens etapp blev bara 24.27 km och den totala distansen är 248,79 km.
Ikväll lär jag mig av tidigare erfarenhet, knyt upp skorna innan jag somnar och de kanske inte är så djupfrysta imorgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar