torsdag 7 maj 2020

Dag 9 - En oväntad hemresa

Inatt har det varit en kall och frostig natt, jag vaknade flertalet gånger av att tårna började påkalla uppmärksamhet om att de önskade värme. Även om jag haft en hel äng för mig själv så har jag inatt lyckats slå upp tältet på vad jag förmodar är ängens enda sten. Jag börjar inse att jag har en talang för att hitta stenar vilket åtminstone känns lite positivt även om jag hade uppskattat en natt på mjukare underlag. 
Ängen var inte lika trivsam i morgonskrud och sömnen har varit sisådär inatt dels på grund av kylan men dels också på grund av djuren i skogen. Någon gång inatt vaknade jag av vildsvinsskrik och tunga steg i närheten av tältet, jag hade förväntat mig att det fanns risk för att djur skulle dyka upp inatt sett till att jag lyckades slå upp tältet alldeles i närheten av älglortar. 
Även idag blev det en tidig start och jag avverkade ca 4 km innan jag kom fram till busshållplatsen. Gårdagens beslut om att åka hem känns fortfarande rätt och blir billigare för mig än att ta in på ett boende. Dels kan jag tvätta kläder, torka ut tält och sovsäck samt packa om ryggsäcken med andra kläder som kanske fungerar lite bättre för mig. På måndag åker jag mest sannolikt tillbaka och fortsätter min resa söderut, således får även mitt ansikte en chans att återhämta sig från solen. Den totala distansen så här långt är i skrivande stund 130,5 km. På måndag hoppas jag allt att det blir mer distans.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar