fredag 29 maj 2020

En dag eller två återstår på Öresundsleden

I onsdags blev det en vilodag som inkluderade 10,19 km på löpbandet, och igår blev det till att utforska min bakgård med 12,68 km. Jag passerade således 50% av sträckan i TGVRAT och det innebär att mer än 510,84 km (515,27 km för att vara exakt) är nu avklarade. Med dagens distans är jag uppe i 530,75 km i maj månad och det är långt under min tidigare målsättning, men det har sin förklaring och den är lite för privat för att skriva ut på bloggen. Dock hoppas jag kunna hitta ett sätt att få in även 500 km i juni för då kan jag använda de sista två månaderna till att vända om och prova ta Tennessee en gång till fast åt andra hållet. 
I tisdags tog jag beslutet om att åka hem igen från landsvägen och för min del var tanken att på söndag ge mig ut på landsvägen igen för då har jag hunnit måla klart några väggar samt hunnit ta lite distans på hemmaplan. Men livet blir inte alltid som jag tänkt mig och jag har fått ändra på mina planer, istället blir det till att hoppa in och jobba lite extra imorgon (lördag).
Även om jag har en tanke på att ge mig ut på landsvägen igen så funderar jag på att inte ta mig an den sista dagen eller två på Öresundsleden. Jag har funderat en del på om jag verkligen vill upp på Kullen just nu även om det är den bästa och roligaste delen som är kvar på Öresundsleden. Jag funderar istället på om jag skulle åkt ut till Ängelholm och tagit Skåneleden kust till kust upp till Båstad och vidare. Men som det ser ut just nu närmar sig semestern sitt slut, dock har jag fem dagar att se fram emot i slutet av juni där jag kommer kunna ge mig ut igen men frågan jag får fundera på är vart eller vilken led vill jag utforska?
Hittade mitt favoritträd i torsdags när jag var ute på bakgården, vet inte men detta trädet gör mig lite extra glad när det dyker upp...
Inser att semester kanske ska inkludera gräsklippning?....
Idag ramlade klockan av mig och det var åter dags att byta armband, silvertejp i all ära men det här höll inte länge. 
I TGVRAT eller The Rat Race har jag lyckats hitta orten Sherwood där min lilla plupp nu har passerat vidare och jag närmar mig allt mer lite större städer. Sherwood som i Sherwoodskogen kanske det inte riktigt är men det är ett underhållande virtuellt lopp och jag får erkänna att jag är förvånad över hur kul det är att följa alla som deltar. Imorgon vankas en ny distans och nya möjligheter till att flytta på pluppen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar