onsdag 25 oktober 2017

Utrustning - Nytvättade skor

För några veckor sedan tog jag äntligen itu med att tvätta upp sommarens skor, dels eftersom odörerna gjorde sig påminda men också för att jag då började stuva undan sommarens utrustning. Skorna blev förvånansvärt rena och därtill har jag nu kunnat beskåda slitaget på skorna ur nya synvinklar. När jag planerade sommarens utmaning kunde jag inte för allt i livet tro att det skulle förbrukas nästintill sex par skor. Något som jag också är förvånad över är hur lite sulorna ser ut att vara slitna i förhållande till hur skosulorna känns. 
Sex par skor och 3'335,24 kilometer, blir i snitt ca 555,9 km per par och jag kan på något sätt inte riktigt ta in dessa siffror när mina fötter allt mer börjar återgå till sitt vanliga jag. Först nu i slutet av oktober börjar fötterna kännas som vanligt, fram tills nu har en viss stelhetskänsla infunnit sig när det kommer till fotsulorna. Förmodligen inte alls konstigt med tanke på den distans det blev men rätt intressant att få uppleva hur kroppen anpassar sig både till och från en utmaning. Nu är det inte många dagar kvar till nästa utmaning och tillika årets stora utmaning det vill säga Kullamannen 100 miles. En distans som jag verkligen respekterar samtidigt som jag ser fram emot att få ännu en fantastisk dag (och natt) på Kullaberg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar