fredag 9 juni 2017

Dag 15 - Tranås och trevligt fika sällskap

Inatt sov jag ruskigt gott men med tanke på att jag idag ska utforska en väg som jag misstänker är väldigt trafikerad (väg 32) blir det ingen sovmorgon. Strax innan kl 06:00 var Göran packad och klar för att påbörja dagens distans. Idag är det ruskigt varmt, även om morgonen började lite kyligt så kom dagen snabbt att bli den dag som än så länge känts varmast. Även om vägarna inte riktigt smälte så som igår känns det varmt, när jag närmar mig Tranås smsar jag till Nathalié att det är varmt även i Sibirien (dvs norr om Skåne) och vips har jag fått ett mycket trevligt fika sällskap som möter upp i Tranås. Med den vetskapen gick de sista kilometrarna in till Tranås över förväntan trots att jag svalkat mig med att hälla en halv liter vatten över mig.
I Tranås blev det en lång vila med mycket fika mys med bästa sällskapet Nathalié och Vilja som där till fick lite stadsträning. Under tiden jag åter  fick mysa med lite social energi övergick vädret från sol och värme till moln och regn. Uppfriskande tycker jag allt efter nästan 15 dagar med bara solsken och värme. Jag passerar idag sjön Sommen och likaså orten Sommen. Tältresningen blir strax utanför Boxholm och där når jag resans första mäktiga distans. Dagens distans blev 47 km och den totala distansen är 545,3 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar