onsdag 21 juni 2017

Dag 39 - Var är du Postis?

Idag vaknade jag ganska tidigt och kom ut på vägen vid ca 06:30, hade ingen brådska alls eftersom jag idag hoppas kunna hämta upp nya tröjor. Natten har varit grymt kall och kylig, men som tur är har det inte regnat. Jag tog de sista 6,8 kilometrarna med godan ro och tog en lång frukost i dikeskanten. När jag väl kom fram till uthämtningsadressen hade posten inte hunnit dit, så det blev till att dricka kaffe och äta frukost nummer två.
Efter att ha väntat tämligen länge och äntligen efter långt om länge lyckats uppdatera ikapp bloggen inser jag att det mest troligt blir till att vänta tills imorgon för fortsatt färd. Med dagens brutala regnskurar känns det som ett bra alternativ att låta kroppen återhämta sig från de senaste dagarnas berg-och dalbanevägar. Samt har jag nu fått tillgång till dusch och tvättat kläder samt mat och mycket kaffe. Att bloggen halkat efter i uppdatering tror jag beror på att jag hade det väldigt kämpigt med att passera Skåne. Alla bussar som passerade kunde ta mig hem inom några timmar. I kombination med att verkligen avverka distans och denna hemlängtan gjorde att jag fick prioritera distansen istället för att uppdatera bloggen. Vad är en uppdatering utan distans? Nåväl när jag väl kom ur Skåne har det tagit mig tid att uppdatera bloggen på ett sätt som för mig känns meningsfullt. Tack vare denna högst ofrivilliga men ack så nödvändiga vilodag fick jag möjlighet att både skriva ikapp mig som att infoga saknade bilder. Som jag tidigare skrivit i något inlägg finns också möjligheten att följa mig via Facebook på MJ - Min väg, mot nya utmaningar. Den sidan är lite lättare för mig att uppdatera dock betyder bloggen en hel del för mig och jag hoppas verkligen att jag kan hålla den väl uppdaterad framöver. Eller åtminstone tills jag når fjällen och blir utan mobiltäckning.
Känns lyxigt att slippa regnskurarna ikväll samt blev det väldigt varmt i stugan när jag väl hittade elementet... Kläderna torkar fort med andra ord. Dagens distans blev alltså bara 6,8km och den totala distansen är 1'406,6 km. Imorgon är det en ny dag. Med nya möjligheter till distans, hoppas verkligen att posten kommer tidigt så jag kan återgå till landsvägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar