onsdag 21 juni 2017

Dag 24 - Gävle och Sveriges nationaldag

Idag kom jag inte ut på vägen förens vid 07:15, känner ingen direkt stress med att nå Gävle. De sista kilometrarna dit gick väldigt smidigt och väl i Gävle fann jag badhuset Fjärran Höjder där jag köpte mig en dusch möjlighet. I väntan på att de skulle öppna samspårkade jag med en trevlig men underligg man som också verkade ha erfarenhet av tältning. Jag tog mig lång tid vid badhuset eftersom jag nu ska åka tåg och vara lite mer civiliserad.
Efter en timmes tid tog jag vägen om Gävle bocken som inte stod på sin plats (hittade dock en annan bock, se ovan) och längs med vägen fann jag ett fängelse museum som jag tror hade varit intressant att besöka. Dock var det stängt idag och jag antar att det beror på att det är nationaldagen idag.
Tåget till Örebro kom in i tid och resan till Karlstad flöt på riktigt bra. Nu återstår ett uppsatsseminarium och sen hoppas jag på att jag kan tillhandahålla mig en fil. Kand.
Leta tältplats äro även möjligt på tåget, många fina vyer passerades i lite högre hastighet än vanligt. Dagens distans blev endast 14 km och den totala distansen är nu 911,9 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar