fredag 16 september 2016

Äntligen fredag

Ännu en laddning energikakor är på gång, även om det finns en mängd kvar sedan förra satsen energikakor känns det rätt kul att ha listat ut lättheten i tillverkningsprocessen. Samt misstänker jag att det inte går att ha för många energikakor i kylskåpet, dels för att de är försvinnande goda men också för att de är väldigt lätta att ta med sig ut som påfyllning i löparskorna. Veckans distans i benen har än så länge blivit 65 km, dock har jag inte lyckats få allt till att bli löpning som jag hade hoppats på. Jag är lite osäker på hur kroppen rent fysiskt egentligen har återhämtat sig efter utmaningen. Dels eftersom jag upptäcker en fysisk styrka (i alla fall ur ett känslomässigt perspektiv) när jag studsar över rötter och utforskar skogen, dels eftersom asfaltslöpning med ryggsäck får kroppen att kännas tung och benen mer eller mindre som blyklumpar. Misstänker att det får bli en upptrappning i distans allt eftersom, även om tiden börjar bli en intressant aspekt att ta lite hänsyn till.

Imorgon vankas en 20 kilometare på cykel vilket kan bli intressant, jag har inte cyklat sedan Vätternrundan förra året vilket gör det hela lite mer spännande. I övrigt hoppas jag kunna hitta ut i skogen en löprunda eller två. Jag saknar verkligen en fungerande kontinuitet i min löpning och en ständig fråga är hur jag ska lyckas erövra min oförmåga till att skapa möjligheten till att utöka min träningskapacitet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar