onsdag 7 september 2016

Ny vecka och nya möjligheter

Andra veckan på terminen börjar närma sig sitt slut, den kognitiva segheten är ännu en gåta som är mycket intressant att ta del av. Att praktisera innebär nya möjligheter att ta del av min tänkande kapacitet som i skrivandets stund infinner sig på en lagom trött nivå. Imorgon knallar jag dock in veckans 48 kilometer och därefter blir det att vila ut förkylningskänslan ur kroppen. Jag lyckades få in 6 kilometer löpning tidigare i veckan innan kroppen tyckte att vila vore på sin plats. Denna veckas utmaning är således att bemästra fredagens examinationsuppgift och därefter ladda upp inför kommande vecka. En vecka som förhoppningsvis erbjuder över 60 km innan helgen, vilket vore riktigt roligt att kunna få uppleva i löparskorna. 

Distanser är just nu en gåta för mig eftersom livet på landsvägarna skapade nya referensramar och nya perspektiv på vad som är möjligt och inte. Att klara 60 km innan helgen känns lite väl lite med tanke på att jag för bara några månader sedan klarade distansen på mindre än en dag. Vägskyltar, buskar och skogspartier har fått nya innebörder i och med sommarens utmaning. Att återskapa mitt tidigare perspektiv på kilometrar och dess känsla är aningen klurigt. Fem mil kommer förmodligen för en lång tid att associeras med en dags etapp trots att fem mil är fem mil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar